Archiv závodů


3. Amaterrallye 2010/2011, Milovice, 6. 11. 2010

Na listopadový závod v Milovicích stačilo Leontýnku akorát trochu ošplouchnout, sundat zničený puky ze Sosnový a přezout je na mokrý Pirellky a hurá vstříc dalšímu svezení. Už při seznamovacích jízdách nás přišel Milan Blahout upozornit, že ho nebudeme mít rádi, protože trať je prý náročná. Zasmáli jsme se a s pocitem, že nás tady už nemůže nic překvapit jsme se jeli seznamovat s tratí. Docela se mi to líbilo, až na pasáže v lese, kde je to úzký a zbytečně rozbitý. Ale byl jsem smířený s tím, že tyhle pasáže prodám a pošetřím auto. Jelikož měl tentokrát Chloubyck menší startovní číslo než já, startoval do první RZ nejdříve on. Podle mezičasu na prvním úseku na tom byl fakt dobře, ale do cíle zkoušky přijel trochu rozladěn... "Nebrzdí to, vole! Málem jsem byl venku." Někde na skoku se zadnímu ramenu, jak šlo nadoraz, podařilo přerazit brzdovou hadici a auto brzdilo jen na předek. Naštěstí jsme měli jednu hadici náhradní, takže se to podařilo vyměnit. Než se to ale odvzdušnilo, tak vypršel časový limit pro start do RZ a už jsem to nestihl. Takže jsem se ještě nesvezl a už mi tam visela minutová pentle. Hlavní bylo, že se mohlo pokračovat. Chloubyck totiž i přes tyto problémy zajel na první RZ osmý čas a mohl tak ještě bojovat o slušnou porci bodů. Já tedy odstartoval až do RZ2, tam jsem ale dojel soupeře před sebou, který mě za žádnou cenu nechtěl pustit před sebe. Na třetí RZ bylo vše bez problému, povedl se i celkem slušný čas, ale na další RZ dostalo auto takovou ránu, že se aktivovala nárazová pojistka, která odpojila čerpadlo a auto přestalo jet. Takže následovalo odstoupení. Závada se vyřešila v servisu a Jakub stihnul start do další RZ. Takže bez penalizací pokračoval dál v boji o bednu. Jenže já měl ten den pech a na mojí další RZ přestalo auto zatáčet... ohnuly se čepy řízení a totálně se rozhodila geometrie. Ztratil jsem spoustu času, ale o nic už mi nešlo. Zbývala poslední rychlostní zkouška, navíc začalo hodně pršet, takže přišly na řadu mokré Pirellky - podle měření byl Jakub na mezičase asi o 2 vteřiny rychlejší než na suchu a mnohem rychlejší, než jeho soupeři. Nářez! Jenže auto do cíle nedorazilo... čepy nevydržely ten tlak a jeden z nich prasknul. Odstoupení ze 3. místa zamrzelo, ale naštěstí to prasklo v pomalý pasáži... Chloubyck dostal minutu penalizaci a nakonec bral aspoň 3 body za 8. místo, na mě nezbylo pochopitelně nic. Odjel jsem 4 RZ ze 6ti, jednou jsem odstoupil a jednu jedinou RZ jsem jel bez problémů:-)
Pokud nenapadne v Milovicích minimálně půl metru sněhu, tak už nás tam nikdo neuvidí. Je to zbytečný ničení techniky, navíc na takovouhle trať není potřeba ani závodní auto - ale to už jsme jednou řešili a nemá cenu to dál rozmazávat. Takže v Bělý nebo v Sosnový nashledanou.

Děkujeme všem za pomoc a podporu!

________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1. Amaterrallye 2010/2011, Milovice, 4. 9. 2010

Po letní pauze jsme se nemohli dočkat prvního podniku AR 2010/2011. Na autě se dřelo dnem a nocí (ba ne, jenom ob den) a je to na něm trochu znát... nefunguje:) Ba ne, brzdový pumpy bez posilovače jsou super, jen si to chce zvyknout.
Trať byla namotaná, jak už to tak v Milovicích bývá, trochu zvláštně. Některý úseky byly pěkný, už to vypadalo že se auto i trochu rozjede, ale bylo to rozbitý, samá díra, schody... To pak jedu a místo abych poslouchal Ivana, tak řikám jenom "jau jau", "máme defekt vole, to byla rána" a podobně. Pěkná byla rovinka v lese (ale rovně umí každej), kde tentokrát chyběl retardér, takže i my s obyč převodovkou jsme tam jeli až 145km/h. Zajímalo by mě, kolik tam jel nejrychlejší invalida na světě pan Loudil (kdyžtak mi to písni do Guestbooku) :-) Jelikož jsme na auto instalovali odpojovač baterie, tak jsem se přestal asi bát a ve 2. RZ na konci tý dlouhý rovinky šel pozdě na brzdy. Zatočit už nešlo, kola stojí, auto se pakuje bokem, Ivan nic neříká, míříme do lesa jeho stranou, pořád nic neříká... už mi to bylo divný, v tom zahodil rozpis, překřížil ruce a skrčil hlavu. Naštěstí jsme se vešli mezi stromy a nic netrefili. Až potom mi řekl, že čekal až začnu plynovat a že to jako po plynu vytáhnu ven... ale kam? To bych s tim praštil tuplem. No nic, zasmáli jsme se tomu a řekli, že nebudeme už moc blbnout. Na RZ 3 to proběhlo v klidu, čistě bez chyby a já si říkám, že takhle to má vypadat a takhle pojedeme i další průjezdy. Pak to projel Jakub a dal mi tam 5 vteřin. Jak je to možný, když jsem jel tak pěkně? Je to rebel! V ten okamžik figuroval na 4. místě ve třídě a na 10. v absolutním pořadí! Já byl 5. ve třídě a asi 13. absolutně. Čekala nás 4. RZ, kterou jsme s Ivanem rozjeli moc pěkně, ale někde v polovině se ozvala rána a nešlo moc zatáčet. Zase jsem nadával že máme defekt, ale bylo nám to divný. Nakonec se ukázalo, že se vytrhnul motor  z karoserie. Přestalo to řadit a zatáčet. Co bych dal za defekt! Trochu nás to mrzelo, protože bylo zaděláno na parádní výsledek. Dlouho do noci jsme potom přemýšleli proč jel Jakub takhle rychle... je to jednoduchý, pořídil si závodní rukavice, se kterýma jezdí ve Formuli 1 například Lewis Hamilton nebo Jarda Truhllik. Na příští podnik do Sosnový si beru fusekle jako Robert Kubica, ten má taky velkou hnátu jako já a snad mi budou... Takže v neděli 3.10. v Sosnový!
________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Konečné bodování Amater Rallye Cup 2009/2010, třída V do 2000ccm

V každém závodě se bodovalo prvních 10 míst systémem 20-15-12-10-8-6-4-3-2-1
(Absolvovali jsme pouze 7 podniků z 10 vypsaných)


Jméno Příjmení Vůz Body Milovice 29.8.09 Body Milovice 27.9.09 Body Milovice 24.10.09 Body Milovice 14.11.09 Body Sosnová 12.12.09 Body Milovice 30.1.10 Body Milovice 27.2.10 Body Bělá 27.3.10 Body Sosnová 9.5.10 Body Milovice 5.6.10 Body Celkem
1JakubUrbanŠkoda Favorit 1400
151512101220101512103
2MichalPokornýVW Golf
8122015015122000
102
3PavelPavlataŠkoda Felicia S1400
00152010015120072
4FilipMarešŠkoda Favorit 1300
00101211281510472
5KarelVošteraVW Golf
200000020020060
6OndřejLoudilŠkoda Felicia 1600
1020000
0
0002050
7PetrEsselbachSubaru Impreza
010100102001538
8LiborHorákPeugeot 206 MAXI
1230004386036
9HonzaSkálaPeugeot 205
0000200000020
10LukášValentaVW Golf
040860002020

________________________________________________________________________________________________________________________________________________

10. Amaterrallye 2009/2010, Milovice, 5. 6. 2010

Bohužel se nám nepodařilo odstartovat do posledního podniku AR 2009/2010 - do noci se dodělávaly změny na systému brzd a po dokončení jsme zjistili, že odešla spojka... shit happens.

Tím pádem je za námi druhý ročník poháru Amater Rallye, ve kterém jsme startovali sice s novým autem a v jiné kategorii, ale se stejným cílem - ukázat, kdo je nejlepší:) Jestliže v minulé sezoně byla největší konkurence v nejslabší třídě "I" (do 1600ccm, tam byla i naše Felície), tak letos to byla právě druhá nejsilnější třída "V" (speciály do 2000ccm, kde je i náš Peugeot). V průběhu sezony v ní startovalo 92 posádek, na body dosáhlo 38 z nich.

Já s navigátorem Ivanem Fryčem jsme nakonec obsadili 8. místo se ziskem 36 bodů, když jsme kvůli technickým problémům absolvovali jen sedm z deseti vypsaných závodů. Jakub s Kaňourem skončili na 35. místě a jedním připsaným bodem, když spolu absolvovali závodů jen pět.
Je pravda, že jsme od Leontýnky původně čekali lepší výsledky, než na které se nám podařilo dosáhnout, ale v průběhu roku se auto postupně předělávalo a vylepšovalo. Konkurence je v naší kategorii veliká, proto už teď probíhají přípravy na novou sezonu a chystají se nějaké změny, aby se ta naše bílá technika posunula blíže k vítězství. Nemůžeme se ale vymlouvat jenom na auto, i my musíme jezdit a jezdit...až do úplnýho vyježdění:)
Osobně chci poděkovat všem, kteří nás podporovali a podporují - společnostem IT Assistance, Tina Mělník, Cutstar, Escape6, Kvalitka.cz a logic.cz.
Speciální poděkování patří panu Chloubovi za to, že nás neposlal do háje a podílí se na vývoji auta:), Milošovi Slavíčkovi, Vlastovi Kvisovi za velkou pomoc ve funkcích mechanik/časoměřič/logistik/hosteska, dále pak  Míra Ullman a Petr Vacek za fotky, brácha Kuba za pomoc, za navigování a karavan, Petr Šťastný, Lukáš Pejpal, Kuba Růzha, Petr Navrátil, Martin Justa, Jirka Ruta, Radek Šenfeld, rodičům za podporu, bez který by to určitě nešlo a mnoho dalších kteří nás podporují kolem tratě.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________

9. Amaterrallye 2009/2010, Sosnová, 9. 5. 2010

Předposlední podnik AR Cupu 2009/2010 se konal v Sosnový, kterou máme rádi, protože se tam v podstatě nedá rozbít auto - až na výjimky:) - a nemusí se tam moc brzdit. Mě sice baví brzdit, ale Leontýnku to nějak omrzelo a brzdí tak nějak na půl. Nebo možná "na čtvrt". To jsme samozřejmě před startem řešili, nakoupili pumpy a vyrobili potřebný inštrumenty - tímto děkujeme p. Chloubovi, který na tom dřel dnem a nocí, zatímco jsme já s Jakubem proháněli Focus RS po Nordschleife. Všechno vypadalo v pohodě, dokud se pumpy nenamontovaly do auta. Prostě to nefungovalo. Už asi víme proč, nicméně necháme si to jako vývojový tajemství pro sebe:)
Na závody jsme tak odjížděli pouze s novýma zadníma tlumičema a s vědomím, že to brzdí na ho ..uby. Ale co, kdo brzdí prohrává a brzda je nepřítel rychlosti. Pořadatelé připravili nejlepší možnou kombinaci, která jde v Sosnový udělat. Trať měřila 4,1km a jela se šestkrát, včetně přemostění. Hned v první RZ jsem krapánek přehlídnul asi 5-ti metrovou hradbu z pneumatik a projel skrz, naštěstí bez újmy na autě. Byl z toho 11. čas ve třídě, kde tentokrát startovalo snad rekordních 46 aut. Na dvojce už lépe (9. čas), trojka 4. nejrychlejší čas, jenom 3,5 vteřiny za vítězem. Na čtvrté RZ 6. čas, na páté a šesté 8. nejlepší čas. V součtu to znamenalo 6. místo ve třídě a 14. absolutně - startovalo celkem 108 posádek. Nevím, jestli to je tím novým podvozkem, nebo těma nefunkčníma brzdama, ale ztrátu na vítěze jsme stáhli ze 3 sec/km na 1,5 sec/km. Uvidíme v dalších závodech, jak to půjde.
Jakub dostal na 1. RZ přidělený náhradní čas, protože ho zbrzdil soupeř startující před ním, na dvojce a trojce byl 12., na čtyřce 9., na páté RZ 15. a na závěrečném testu obsadil 10. příčku, která mu zajistila stejnou pozici i v konečném hodnocení. Absolutně obsadil 20. místo.
V polovině soutěže nám dokonce prasknul chladič, naštěstí se to klukům povedlo opravit a mohli jsme pokračovat. Tímto děkujeme Ivanovi, Vlastovi, Martinovi Slezákovi, Pepovi Nedvědovi a dalším za rychlou pomoc.

Do příštího podniku se snad stihnou napravit brzdy (v současnym stavu s nima do Milovic nemá cenu jezdit), vyměnit chladič a snad ušetřit i pár kilo na hmotnosti auta.

Děkujeme všem partnerům za podporu a fandům za povzbuzování kolem tratě.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________

8. Amaterrallye 2009/2010, Bělá pod Bezdězem, 27. 3. 2010

Na sobotní 8. podnik AR jsme se těšili hlavně kvůli tomu, že se konečně jelo někde jinde než v Milovicích. Konkrétně na kozí stezce v Bělý pod Bezdězem. Není tam sice moc možností jak postavit trať, ale Milan Blahout se s tim popral výborně a vymyslel to jak nejlíp mohl. Trať byla na poměry Amater rallye celkem rychlá a bez zbytečných motanic.
Už cestou jsme museli odklízet strom, který ležel přes silnici a já doufal, že to byl první a poslední, který se nám postavil do cesty. Před startem 1. RZ ještě pršelo, na autě zůstaly pneu do mokra, takže 2 RZ pěkně opatrně na jistotu, žádný jančení (11. a 9. čas ve třídě), přeci jen v dešti jsem s Peugeotem ještě nejel. Trať postupně osychala a od 3. RZ (5. čas) jsme jeli vpředu na slickách, vzadu mokrý. Nakonci bylo potřeba trochu "zatáhnout", protože se na 5. místo ve třídě tlačilo dalších 6 jezdců. Povedlo se, vezeme si 8 bodů za 5. místo a pěkný je to, že mezi 5. a 9. místem byl rozdíl pouhých 5 vteřin. Jakub nakonec dokončil na 11. místě, ikdyž byl po 2 zkouškách rychlejší než já. Asi se míň bál z toho kopce dolů:)

Do konce zbývají 2 závody a my se pokusíme urvat 6. místo v konečném pořadí poháru. Pořadí ve skupině 5 vypadá po 8 soutěžích následovně:
1.Pokorný 102, 2. Urban 76, 3. Pavlata 72, 4. Mareš 58, 5.Voštěra 40, 6. Loudil 30, 6. Horák 30, 8. Esselbach P. 23, 9. Skála 20, 10. Valenta 18

Poděkování patří Martinovi Onderkovi za půjčení kamery (onboard video je na webu), společnostem IT Assistance, Tina Mělník, Escape6, Cutstar, Würth, Kvalitka.cz, logic.cz, raist.cz, pivnici V Podloubí, Mírovi Ullmanovi za fotky a ostatním, kteří nás přijeli podpořit osobně.

Srdečný pozdrav ze zeměkoule posílám všem chytrákům kolem trati, kteří to naše auto snad sami stavěli, že o tom tolik ví. Auto po Petákovi? To mě roztrhlo a pán znalec má u mě flašku a bludišťáka, může se na dalších závodech přihlásit, rád předám i s podpisem Pepíka Petáka. Zdravím i ty, kteří tam nahlas vykřikují, že to naše auto jede s prominutím hovno a sami si zapomněli zamést před vlastním prahem. Chlapci moji zlatí, na to jaký to jede hovno, ty časy celkem ujdou, co? Takže klid, nohy v teple a místo kecání, který vám jde na jedničku, radši zapracujte na svojí rychlosti, ta totiž stojí za prd.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7. Amaterrallye 2009/2010, Milovice, 27. 2. 2010

(převzato z www.melnicek.cz)
Poslední únorovou sobotu se v Milovicích u Lysé nad Labem konal 7. podnik desetidílného seriálu Amater Rallye Cup 2009/2010. Do šesti rychlostních zkoušek o celkové délce 21 kilometrů odstartovalo celkem 92 posádek. Povrch tratě tvořil suchý asfalt, mokrý asfalt, beton, led a sníh, což vyžadovalo správnou volbu pneumatik. V absolutním pořadí prolétl měřené úseky nejrychleji David Kovář s Audi S2 Quattro, 11 vteřin za ním byl Karel Voštěra s VW Golf a na třetím místě dokončil o další 4 vteřiny pozadu Martin Jeřábek s VW Scirocco.
Ve třídě "I" (seriové vozy do 1400ccm) zvítězil Ondřej Varhulík s vozem Škoda Favorit před druhým Jiřím Lopatou se Škodou 100 a třetím Mirkem Boumou se Suzuki Swift. Pro týmový "double" ve třídě "II" (seriové upravené vozy do 1800ccm)  si dojeli Lukáš Belda a František Dubský, oba s vozem Škoda Favorit S1300 Evo2 před mělnickým jezdcem Josefem Nedvědem se Škodou 100. Třídu "III" (seriové + upravené vozy do 2500ccm) s minutovým náskokem jasně ovládl Karel Salaba s Peugeotem 309 GTI před druhým Romanem Penzem s VW Golf. Třetí dokončil mělnický Martin Čermák s Ladou 2101. Třída "IV" (nad 2500ccm seriová + 4x4 do 1800ccm) nabídla souboj mezi vozy BMW a Hyundai. Vítězství nakonec ukořistil Serhiy Huley s BMW E30 před nejrychlejší ženou ve startovním poli Věrou Salamankovou s Hyundai SCoupe, která uhájila pozici před dalším BMW Jana Šrajera. Nejobsazenější třídu "V" (závodní speciály do 2000ccm) vyhrál Karel Voštěra s VW Golf před druhým Pavlem Pavlatou s Felícií S1400 a třetím Michalem Pokorným, také s VW Golf. Mělnická posádka ITASSI Rally Teamu Libor Horák/Ivan Fryč s vozem Peugeot 206 MAXI obsadila po drobném zaváhání v úvodu soutěže 8. místo ve třídě a 16. absolutně. Třídu "VI" (závodní speciály nad 2000ccm) ovládl vítěz absolutního pořadí David Kovář, na druhém místě skončil Martin Jeřábek a bronzový pohár bral Milan Bobek junior s vozem Lancia Dedra Integrale.
Kompletní výsledky, fotografie, videa, pravidla, termíny závodů a další informace můžete najít na oficiálních stránkách poháru www.amaterrallye.cz


________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Amaterrallye 2009/2010, Milovice, 30. 1. 2010

Po více jak měsíci se opět roztočil kolotoč Amater Rallye, už 6. soutěž sezony 2009/2010. Zase se jelo v Milovicích, což začíná být trochu nuda, ale tentokrát to bylo celý na sněhu a to znamenalo příjemnou změnu. Na autě se před závodem nic neměnilo, takže stačilo naložit a hotovo. Kéž by to tak šlo vždycky...
Po seznamovačkách jsme měli trochu strach o nárazníky, ale hned v první RZ se ukázalo, že sněhový bariéry jsou jako z bavlnky a tak jsme si tam pěkně ustlali. No nic, každý si aspoň na chvilku ustlal, žádná tragédie. Role navigátora se ujal brácha Kuba, který to zkoušel prvně a hned byl jako profík. Dokázal mě krotit a zároveň popohnat, pro mě ideální záležitost. Jinak jsem hroznej Janek:) Originál mitfára Ivan si totiž nechal vyrvat zub aby byl lehčí, ale nepočítal s tim, že to bude bolet, proto radši zůstal doma. Chloubykův navigátor Kaňour pro změnu ráno ve 4.30 vstal, udělal si čaj a spokojeně usnul na židli, takže dorazil před polednem. To znamenalo, že se vedle Jakuba střídali navigátoři ve složení Vacek/Kvis/Vojtuš. Holt, tady se pozná profi team, 2 piloti a 38 navigátorů:)
Mezitím jsme bojovali s nástrahami tratě, posádka "Horbros" se držela po 3 RZ na 7. místě ve třídě. Na 4. RZ se nám ale povedl husarský kousek v podobě nejrychlejšího času absolutně, který nás katapultoval na druhé místo ve třídě. Už za cílem této RZ jsem měl pocit, že jsem jako Loeb a v servisu jsem ze srandy prohlásil, že jestli tohle nebude nejrychlejší čas, tak že na celou rally kašlu... za chvilku přišel Vlasta od výsledkový tabule, že buď špatně vidí, nebo že jsem idiot. Vidí dobře, chlapec...:) Po páté RZ jsme byli pořád 2., takže stačilo dojet poslední zkoušku bez riskování. Ale v polovině RZ nás špéra stáhla do sněhu a ten nás na 2 minuty uvěznil. Ani jsem moc nenadával, to je prostě rally. Kdo neriskuje, ten se nepobaví... 6. místo je sice zklamání, ale jsou to taky body a ty se počítaj. Navíc ta vyhraná RZ v absolutním pořadí mi udělala takovou radost, že na chybu z poslední RZ bylo brzo zapomenuto.
Jakub zůstal na 3. RZ v závěji na dlouhých 6 minut, takže šance na body se mu rozplynula už v polovině soutěže. Nakonec se vyšplhal na 15. místo ve třídě. Body za to sice nejsou, ale určitě pobavil sebe i navigátory.
Chtěl bych pochválit organizátory za přípravu tratě a celkový hladký průběh dne. Bylo to super, těšíme se na další podniky.

Děkujeme také společnostem IT Assistance, Tina Mělník, Escape6, Cutstar, Würth, Kvalitka.cz, logic.cz, raist.cz, pivnici V Podloubí a všem, kteří nás přijeli do Milovic podpořit osobně.


________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Amaterrallye 2009/2010, Sosnová, 12. 12. 2009

Po několika bezesných nocích a promarněných víkendech se nám nakonec podařilo Leontýnku připravit na závod v Sosnový. Nevim, jestli má cenu se rozepisovat o tom, jak jsme vyndavali čep ze zadní nápravy, nebo jak jsme hledali závadu na nefunkční sahaře... ale jo, má to cenu - když to nenapíšu, tak to časem zapomenem a potom už nám to nikdo neuvěří.
Takže - při posledním závodě v Milovicích se nám podařilo ohnout čep v zadní nápravě, takže auto nejen že jelo nakřivo jak jezevčík, ale taky přibrzďovalo a zároveň se rozpadlo ložisko. Navíc když Jakub čelně trefil násyp, tak na něj diváci mávali a křičeli, že z něj cáká voda a ať zastaví, jinak udělá motor. Je to ovšem los pilotos s velkym "P" a tak, hnán kupředu davem fandících a křičících fanoušků zařadil za jedna a full knédl do cíle. V servisu jsme to kontrolovali a všechno bylo suchý, teplota ok a chladič taky ok. Záhada byla na světě. No nic, asi se to těm deseti divákům jenom zdálo. Po závodech odletěl Jakub na měsíc do Nichtpálu a my s Ivanem se vrhli na přípravu auta. Jenže když něco vypadá jednoduše, tak to - a to je zákon - nikdy není. Samotný čep nelze v Peugeot servisu koupit, jedině celá náprava. Ok, necháme si čep vyrobit, když už se dělá, tak rovnou dva, aby bylo do zásoby. Nejdříve tedy čep vyrazit a podle něj nechat vyrobit nový. Vyražení čepu trvalo přesně 2 dny a 15 vteřin. Dva dny do toho tlučeme, kladivo zlomený a nic. Volám servisákovi do Peugeotu, on že to není možný, že údajně "dá do toho dvě tři rány a bude to hotovo." Tak jsem ho přivezl on se na nás podíval a odjel. Jsme jitrnice a mlátili jsme do druhýho konce...za čtvrt minuty byl venku. Stydíme se. Potom se muselo koupit ložisko, na který jsme čekali asi 15 dní ("pane Horák nebojte, my vám zavoláme, až přijde, bude to max 6 dní, ty SKFka bohužel trvají déle." Třikrát jsem tam byl, jestli náhodou už nepřišlo. "Ne e, nic tu není" Pak mi volali, že to už přes týden leží v regálu...)Letíme s Ivanem na garáž, narazíme nový čep a že nasadíme i to ložisko. To už byl Jakub dávno z Himalájí doma, takže nám asistoval, aby jsme náhodou něco nezničili. Ložisku se na čep moc nechtělo, tak že to jemně poklepeme. Samozřejmě se rozpadlo. Nakonec jsme museli nechat vyrobit další 2 lepší čepy někde jinde a objednat nový ložiska. Měsíc snažení, hotovýho nic a vyhozených 5 tisíc. Nabouchlo se to tam, ložisko šlo krásně - auto bylo po dvou měsících zase pojízdný. Teď už jen vyřešit přehřívající se motor - netočí se vrtule na chladiči. Koukáme na to, nikde nic, schémata elektrických rozvodů před očima, proměřujeme, samostatně všechno funguje, ale dohromady ne. Voláme elektrikáře, ten proměřuje, kroutí hlavou a neví. Já mu totiž tvrdil, že jsem tenkrát na vlastní oči viděl, že se ten větrák točil. Nakonec zjistil, že v pojistkový skříni chybí jedna pojistka, takže se ten větrák nemohl točit nikdy. Na závěr, jako takový bonus, byla vyřešena záhada s unikající vodou. Chtěl jsem dolít nemrznoucí kapalinu do ostřikovačů a leju a leju... a koukám, že stojim v kaluži. Jakub při tom nárazu prorazil nádobku ostřikovačů... Kdo nevěří, nemusí, ale opravdu jsme jitrnice:)
V pátek večer bylo hotovo, v sobotu ráno hurá do Sosnový. Sice byla zima, ale svezení perfektní. Tam autu nejde ublížit, mohli bychom tam jezdit celý den a stálo by nás to akorát gumy a benzín. V Milovicích projedu 1 RZ a už počítáme škody. Pravda, Sosnová je krátká a široká, za chvilku by mě to přestalo bavit. Pozvali jsme spoustu známých, svezli je a fakt si to užili. Nebyla nouze o nějaký ty hodiny, jednou jsem šel málem na šotolinový části tratě přes střechu, když mě kopnul obrubník. Naštěstí to dopadlo dobře. Výsledky jsme neřešili, proto nás moje 14. a Jakubovo 18. místo nepřekvapuje. Ikdyž... mohlo to být lepší:)


________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Amaterrallye 2009/2010, Milovice, 26.-27. 9. 2009

Na druhý podnik letošního AR Cupu jsme se připravili myslím dostatečně - upravená ruční brzda, která konečně funguje jak má, opravený nárazníček atd... Jelikož bráchovi Kubovi zrušili soudruzi ze svazu endura český mistrák, tak nakoupil jídlo asi pro 200 lidí, zapřáhnul karavan za servisního Transita a vyrazil s náma. V sobotu kluci postavili zázemí, který by nám záviděl i leckterý tovární tým a my vyrazili na seznamovací jízdy. Už při nich jsem se málem ztratil, ale to bylo to nejmenší - trať, respektive její druhá polovina měla s rally společný možná tak ty fotobuňky co jsou u startu a cíle. Já nechci fňukat a stěžovat si, že to moc drncá a že si poškrábu lak, ale tohle bylo ZBYTEČNĚ moc. Jestliže nám pořadatelé doporučují zainvestovat do kvalitních přileb a kombinéz, to je naprosto ok, ale já se ptám proč nám radíte investovat do brzd a pneumatik, když je nikde nepoužiju? Ba ne, jeden vingl byl na gumy (zatáčka, kde šel VW Golf při poslední RZ mimo a odinstaloval si 2 kola) a jedna zatáčka kde se dokonce i brzdilo - samozřejmě se studenýma brzdama (já z cca 130km/h po rovince která vede kolem plotu). Není toho "rally" trochu málo? Jak řikal Milan Blahout, není to o tom předhánět se penězma, ale teď mi to přišlo tak, že komu jsou prachy u pr...e, tak jel hlava nehlava, díra nedíra, roxor neroxor a ostatní koukali, aby jim něco neupadlo a aby aspoň dojeli do cíle. To se nepovedlo ani nám a to jsem jel poslední RZ už opatrně se strategií, že jí pojedu o cca 40 vteřin pomaleji než předchozí (při nedokončení RZ je 60 vteřin penalizace, takže pořád lepší 20 vteřin ušetřit), protože ty vyjetý koleje už byly extrémní a já se bál o výfuk. Stejně se utrhnul...celej...
Ale abych si pořád nestěžoval, díky pořadatelům, že tuhle taškařici dělají, asi to nebude sranda zorganizovat, jen by to chtělo příště trošičku ubrat. Co jsem mluvil s pár lidma, tak někomu se to hrozně líbilo, někomu vůbec. Ten kdo má soutěžní auto, byl naštvanej (do soutěžních nepočítám ty nesmyslný papírový imitace různých favoritů a golfů). Jelikož bych chtěl jet Rally Cup, tak tomu máme přizpůsobený auto, který do takových podmínek jako byly teď v neděli prostě nevyhovuje (např. podvozek byl nastavený na max. výšku a stejně to bylo málo) a ani my se na takový trati moc nenaučíme. Ale příště přijedeme znovu, zaplatíme startovný, objedeme seznamovačky a uvidíme. Buď se svezeme, nebo to naložíme a pojedeme domu. Nic jinýho nám nezbýva, vyjde nás to levněji, než si zničit auto. Tahle neděle byla fakt drahá (doufám, že diferák za 22 tisíc hučí jenom kvůli tomu, že jsou utržený silentbloky na motoru a převodovce...).

Startovali jsme ve složení Libor Horák/Ivan Fryč a Jakub Chlouba/Pavel Kaňka. Ani nevim jak jsme skončili, moc mě to nezajímá.

Poděkování patří všem, kteří nás přijeli podpořit, Kubovi za camping und caravaning und catering, za pomoc v servisu, společnostem IT Assistance, Tina Mělník, Escape6, Cutstar, Kvalitka.cz, logic.cz, Raistovi, Járovi Doškovi, pivnici V Podloubí a Mělníček.cz

________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1. Amaterrallye 2009/2010, Milovice, 29. 8. 2009

Po dvouměsíční pauze se opět roztočil kolotoč Amater Rallye Cupu. Přípravy auta byly dost náročný, ale všechno se povedlo dotáhnout do konce a prvního startu jsme se už nemohli dočkat. Chloubyck na závody nejel, protože mu termín kolidoval se surfováním ve Francii a navigátor Kaňour se pro jistotu účastnil svatby kamaráda. Jeho místo nahradil Ivan "všude v Milovicích jsou rusáci" Fryč. Před startem jsme prošli "školením" u Honzy Škalouda, což je velkej borec, co krotí Tondu Tlusťáka v mistrovství evropy. Hodně nám pomohl, hlavně v psaní rozpisu. Tímto mu děkujeme, že si na nás udělal čas, protože v autě to bylo při soutěži znát.
Do Milovic jsme vyráželi v sobotu ráno, počasí bylo ideální = ani vedro ani zima, nálada výborná, prostě všechno OK. Po seznamovacích jízdách a napsání rozpisu jsem se nemohl dočkat startu 1.RZ - ta byla z naší strany dost opatrná, ale fakt nejsem úplně nemocnej, abych hned od začátku letěl jako známý belgický střelec věnec kotrmelec Franta Díval, když mám nový auto, novýho navigátora a nevyzkoušený pryže od Michelinu. Druhý průjezd už byl o 10 vteřin rychlejší, ale pořád tam byla veliká rezerva. Na trojce jsem zabral a zhruba v polovině RZ jsem se nevešel do "pravé šest pozor klouže" a pokácel jsem jeden ze stromků. Rána to byla z našeho pohledu slušná, ale naštěstí auto utrpělo jen poruchu nárazníku a světla. Chladič a další věci zůstaly bez poškození. Čtyřka byla bez problému, pěkně čistě projetá a hned na začátku 5. RZ mi spadl do klína volant. Naštěstí auto pořád zatáčelo, ale nechtěli jsme riskovat a RZ projeli na blinkrech pomalinku do cíle. Poslední 6. RZ byla pěkně rozjetá, ale auto startující před námi mělo nějaké problémy a zůstalo stát na trati, takže jsme ztratili nějaký čas jízdou pod žlutou vlajkou. Z novýho auta mám výborný pocit, člověk na něj musí být zlej, aby ho poslouchalo, ale pak to stojí za to. Felície byla proti Leontýnce úplně kliďas co se týče ovládání. Největším problémem našeho auta je momentálně převodovka - je seriová a moc dlouhá. Zkusíme to nějak vyřešit a auto bude o hodně rychlejší. V první soutěži Amater Rallye Cupu 2009/2010 jsme vybojovali 3.místo, se kterým se před startem nepočítalo. Je to pěkný začátek sezony a už se těšíme na další podniky.
Ve výsledcích jsme sice napsáni na 4. pozici, ale už byl upozorněn ředitel závodu, že nepřičetl minutovou penalizaci za nedokončení RZ Michalovi Pokornému, který na poslední rychlostní zkoušce odstoupil. Uvidíme, jestli nám to bude uznáno, ale logicky by mělo.

Chtěl bych poděkovat Martinovi Barchánkovi za dopravu auta na závody a zpět, Lamovi za skvělou a rychlou práci v servisu, Honzovi Škaloudovi, Mírovi Ullmanovi, Vácovi a dalším, co nás přijeli podpořit.

Special dík patří Ivanovi Fryčovi, že do toho se mnou šel a že to vzal opravdu vážně. Bylo to super a hodně jsem se naučil.

Poděkování patří taky Járovi Doškovi, který se staral o údržbu auta před závodama, Liborovi Karschovi za pomoc při instalaci tlumičů, společnostem IT Assistance, Tina Mělník a panu Chloubovi, který s námi měl obdivuhodnou trpělivost nejen při výrobě krytu pod motor, Escape 6, Kvalitka.cz, Würth, Cutstar, Raistovi, pivnici V Podloubí, logic.cz a Mělníček.cz

Další závody se jedou 26.9. opět v Milovicích, tentokrát se ukážeme v plné sestavě!

________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Konečné bodování Amater Rallye Cup 2008/2009, třída I do 1600ccm

V této třídě startovalo v průběhu sezony 99 jezdců, na body dosáhlo celkem 45 jezdců včetně "Wheelburnera" Majkla z Mrtka Rácing, který urval 2 body a obsadil 42. příčku! (V každém závodě se bodovalo prvních 11 míst podle klíče 20-15-12-10-8-6-5-4-3-2-1)


Jméno Příjmení

Vůz

Body Bělá 29.6.08 Body Milovice 30.8.08 Body Milovice 18.10.08 Body Milovice 13.12.08 Body Dlouhá Lhota 17.1.09 Body Milovice 28.2.09 Body Milovice 21.3.09 Body Bělá 9.5.09 Body Milovice 30.5.09 Body Milovice 20.6.09Body Celkem
1.LiborHorákŠkoda Felicia 1.6
15121512122060153110
2.VladimírProcházkaBMW 316i
101020410680102098
3.MilošKendíkŠkoda Felicia 1.6
20200150010020085
4.PavelMrklasŠkoda Favorit
0000015122001562
5.JakubChloubaŠkoda Felicia 1.6
5803285081049
6.MiroslavRegnerŠkoda Felicia 1.6
61505040126048
7.PetrAbrtTrabant 601
04128051412147
8.FrantišekDubskýŠkoda Favorit S1300
000100104001236
9.MartinČermákLada 2101
0051400150833
10.JiříLasovskýFiat Uno 1.5 i.e.
0080012000626


________________________________________________________________________________________________________________________________________________

X. Amaterrallye 2008/2009, Milovice, 20. 6. 2009

O uplynulém víkendu nás čekal poslední závod Amater Rallye Cupu 2008/2009. Já měl už předem rozhodnuto o celkovém vítězství, Chloubyk se mohl za určitých okolností dostat ze 7. na 5. místo celkově.

Do Milovic jsme vyráželi už v pátek po vyzvednutí pojízdnýho baráku, který má asi 4 koupelny, 2 ložnice, obývák a skromný sklep, ve kterym by si určitě lahodil i ouchylák Fritzl. Sice byly před odjezdem trochu problémy s podvalníkem, protože ten co používáme běžně přestal brzdit, na druhý se nevešlo auto a do třetice všeho dobrýho to konečně díky Ondrovi Horákovi vyšlo. Ta souprava měla snad 200 metrů.
Počasí v sobotu mělo být tak nějak dobrý, ale aktuální předpověď pořád hlásila déšť. Proto na autě zůstaly pneumatiky do mokra, což sice byla na jednu stranu jistota, na druhou stranu to bylo dost pomalý. Ale aspoň už víme pro přístě, že pokud na trati nestojí voda, tak se dá jet pořád rychleji na slickách. Trať byla skvěle postavená, dlouhý rovinky, technický úseky, šotolinový a travnatý pasáže - prostě rally. První RZ mi četl Chloubyk, protože Kaňour běhal na běžkách po Mělnickym náměstí - a to je léto! V cíli  Chloubyk prohlásil, že letim jako debil. Pak se vydal na RZ on a byl o 7 vteřin rychlejší. Takže můžeme o debilech polemizovat... možná dám na web anketu a uvidíme, co si myslí veřejnost:)
Kvůli zdržení na první RZ (někdo byl asi zklamanej, že neprší, tak pokropil kilometr trati olejem) se nakonec odjelo jen 5 rychlostních zkoušek. Chloubyck skončil na čtvrtém místě a posunul se tak na konečné páté místo v šampionátu. Já povozil pár kamarádů a bylo z toho deváté místo. Škoda špatné volby pneu, mohli jsme jet oba o bednu. Aspoň víme co obout příště.
Večer proběhlo vyhlášení vítězů a afterpárty. Tady bych chtěl poznamenat, že příští sezonu nepojedu naplno - já jako vítěz třídy jsem obdržel krásný triko, ale bez potisku. A Chloubyck byl pátej a domu si vezl luxusní tričko s potiskem "ARO Manyjak"! Nemá cenu se nikam hnát, smrdí to průšvihem a člověk se pak ani nemá do čeho navlíknout:)

Sezona jako taková byla fantastická, když jsme před rokem odjížděli na první závody, tak jsme neměli představu jak budeme rychlí. Nakonec to dopadlo víc než dobře a teď koukáme, co bude dál. S novým autem určitě pojedeme opět Amater Rallye, hlavně kvůli tomu, že je to za přijatelný peníze a můžeme se střídat na jednom autě. A hlavně se spoustu věcí ještě musíme naučit. Pokud bude auto fungovat dobře, tak zkusíme ještě letos stihnout jeden závod středoevropského poháru Rally Cup, což je pro nás asi hlavní cíl pro tenhle rok - a vlastně i cíl pro rok 2010, kdy by se mohla jet celá sezona. Všechno bude záležet na financích a dalších okolnostech.

Na závěr bych chtěl poděkovat všem, kteří nám v průběhu sezony jakkoli pomáhali - jsou to IT Assistance, TINA Mělník, Escape6, Pivnice V Podloubí, Kvalitka.cz, Würth, kavárna a antikvariát Želví Doupě, Raist.cz a Logic.cz (odkazy na weby těchto společností jsou v sekci "odkazy").
Dále patří poděkování jmenovitě (a oni moc dobře vědí za co) - Miloš Slavíček, Petr Navrátil, Lukáš Pejpal, Petr Šťastný, Míra Ullman, Pavel Kaňka, Petr Vacek, Martin Justa, Kuba Růzha, Ivan Fryč, Vlasta Kvis, Jirka Ruta, Ondra Horák, Tykeev Martin, Tomáš Pekař a v neposlední řadě rodiče - ten exkluzivní catering nám závidí i ostatní týmy:). Snad jsem na nikoho nezapomněl, protože bez nich by to na konci sezony nebylo takhle veselý...

________________________________________________________________________________________________________________________________________________

IX. Amaterrallye 2008/2009, Milovice, 30. 5. 2009

Devátý závod mohl o všem rozhodnout. A rozhodnul. Druhý místo mi stačilo a je to doma! V posledním závodě už mě nikdo nemůže předstihnout. Dokonce jsem byl 8. absolutně a v kategorii III, v který budeme jezdit v další sezoně s rychlejším Peugeotem, bych byl první i s felícií:)...Chloubyck skončil 5. a v posledním závodě se ještě bude prát o body a bude to rozhodně napínavý. Kdyby chtěl někdo více info, tak ať mi dá vědět a já mu napíšu, že jsme po seznamovacích jízdách narychlo přezouvali na mokrý gumy, že jsme jeli na jistotu (naše standartní strategie - od začátku úplně naplno a postupně zrychlovat - se tentokrát nekonala:) ), že trať byla dost náročná na techniku ale krásná na svezení, že jsem se málem rozflákal v lese, Chloubyck dvakrát couval a že nám mamka zase přivezla řízky. Hmm, tak jsem to vlastně už prozradil. Ale ono se stejně za týden 50 lidí zeptá, jaký byly závody, protože tyhle nei reporty nikdo nečte.

Za 3 týdny se jede poslední závod, opět v Milovicích a naposledy s nepřekonatelnou Felícií! Tak se přijeďte s našim mazlikem rozloučit a podržet palce Chloubykovi. Po skončení rallye bude následovat vyhlášení a ukončení sezony a samozřejmě proběhne afterparty. Takže 20.6. v Milovicích!

Poděkování patří Kaňourovi za výborný navigování - mě se to líbilo nejvíc ze všech závodů, věrným fanouškům a fanynkám za podporu a koláč, Mírovi za fotky, IT Assistance, Tina Mělník, Escape6, Würth, kvalitka.cz, pivnici v Podloubí, logic.cz, raist.cz a dalším.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________

VIII. Amaterrallye 2008/2009, Bělá pod Bezdězem, 9. 5. 2009

Osmý závod Amater Rallye Cupu pro nás začal slibně - trať byla postavena perfektně, depo pěkně stranou, auto taky bylo připravený, ale... Po první RZ, na který jsem jel já i Chloubyck asi moc opatrně, jsme figurovali na druhém a třetím místě. Jelikož se za námi přijelo podívat spoustu kamarádů, tak jsme samozřejmě začali machrovat, že první dvě místa jsou dneska naše, hlavně ať počkaj až do konce závodu, že nás uvidí s pohárama a že jsme nejlepší piloti světa a až za náma je Loeb. Po skončení 2. RZ už nám trochu spadnul hřebínek. Já jsem zabral s tím, že tuhle RZ pojedu naplno a uvidíme kde bude ještě rezerva. Pár chybiček tam sice bylo, ale že mi Miloš Kendík nadělí 5 vteřin na dvou a půl minuty dlouhý RZ, to jsem nečekal. Holt, je to borec a porazit ho není lehký. Tím ale pro nás závodění skončilo, protože Chloubyckovi se v průběhu 3. RZ ustřihla poloosa a bylo vymalováno. Ale to je rallye. Sbalili jsme svejch pár švestek, podívali se na další RZ a vyrazili domů. Musim říct, že i s pohledu diváka jsou ty závody pěkný, pořád je na co koukat - když zrovna nejedou auta, tak mrkneš na polonahý bábovky co evidentně touží zažít románek s úspěšným závodníkem, pak se probudíš poslintanej a koukáš dál na auta - paráda:)
Nejbližší soupeři měli taky problémy, takže se pořadí na prvních třech místech v celkový tabulce nezměnilo. Miloš Kendík s tim lehce praštil - sice nelítaly plechy, ale po vystoupení z auta údajně lítaly vzduchem dámské pohlavní orgány a diváci se bavili.
Chloubyck se sice propadnul někam na šestý nebo sedmý místo v tabulce, ale nic není ztraceno a v posledních dvou závodech to určitě dožene.
Naše gratulace směřují Čermínovi a spol za krásný druhý místo - jejich žigul dostal závodní gumy a letí jako kámen. Další gratulace je klukům s Fordem Ka - podle zvuku/nezvuku jezdí asi na solární pohon a ikdyž bylo polojasno, tak se konečně dostali až do cíle.
Poděkování patří společnostem IT Assistance, Tina Mělník, Escape6, Wurth, pivnici V Podloubí, Kvalitka.cz, raist.cz, logic.cz, Želvímu doupěti, Kaňourovi, Vácovi, Růzhinovi, Justinovi, Pampovi, Mírovi Ullmanovi, Mamce za exkluzivní catering, Milanu Blahoutovi za skvělou organizaci a všem dalším, kteří se přijeli na závody podívat a kteří nám kolem trati fandili. Na opravě auta už se pracuje a slibujeme, že za 3 týdny v Milovicích to bude lepší.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________

VII. Amaterrallye 2008/2009, Milovice, 21. 3. 2009

Opět se jelo v Milovicích - to je pro nás dobře. Nepodívali jsme se na předpověď počasí - to je pro nás špatně. Nevzali jsme závodní slicky, přestože jsme jeli poloprázdným transitem - to je pro nás špatně. Seriový zimáky na sluníčku nefungujou - to je pro nás špatně. Seriový zimáky vydrží na sluníčku zhruba 15 kilometrů - to je pro nás špatně. V polovině závodu přijel Míra Ullman a přivezl nám slicky - to je pro nás dobře. Dali jsme slicky na předek - to je pro nás dobře. Zadní disky jsou připečený k autu a nejdou sundat ani za použití síly v množství větším než obrovském, ani velkou palicou - to je pro nás špatně. Prohlašujeme, že jsme kreténi - to je pro nás špatně, ale pro dav přihlížejících naopak dobře. Zbytek závodu jedeme vpředu slicky, vzadu zimáky, auto je hodně rozevlátý - to je pro nás špatně, pro diváky kolem trati dobře. Nakonec beru šestý místo, Chloubyk sedmý - to je pro nás špatně. Miloš Kendík a Vláďa Procházka končí na čtvrtém a pátém místě a stahujou na nás v celkový tabulce jenom minimum bodů - to je pro nás dobře. Nemam toho dost a jedu povozit brašuleho na poslední neměřenou jízdu - to je pro nás špatně, protože... Start! - to je pro nás zatim dobře. Rychlá pravá, následuje pravá vracečka. Brzdový pedál na podlaze a auto nebrzdí - to je pro nás špatně. Našlapuju pedál a auto naštěstí brzdí. Uff. Brzda potom funguje dobře - to je pro nás dobře. Letíme dlouhou rovinu v lese, rychlost kolem 95km/hod, následuje ostřejší pravá, brzda nefunguje ani po několikátym našlapání - to je pro nás v tu chvíli hodně špatně. Mam možnost zatočit a trefit barák - to je pro nás hodně špatně. Nebo mam možnost poslat to rovně přes naskládaný gumy, přes dvě pásky a doufat, že netrefim žádnej strom. To je pro nás o malinko míň špatně, než trefit barák. Gumy přeskočeny, závěť uložena zpět do kastliku, čelo utřeno, zpátečka a hurá full ceres do cíle - to je pro nás špatně. Opět prohlašujeme, že jsme kreténi - to je pro vás dobře:)

Jako první děkujeme jmenovitě Mírovi Ullmanovi, který nám přivezl slicky a udělal krásný fotky, dále děkuji Kávovi, že nám sestříhal video, ikdyž jsme žádný nenatočili (minule jsem na to zapomněl, tak tu máš děkovačku teď), Kaňourovi za navigování, Vácovi za fotky, Péťovi Navrátilovi za pomoc při sundavání kola, IT Assistance, Tina Mělník, Escape 6, Würth, logic.cz, raist.cz a pivnici V podloubí.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________

VI. Amaterrallye 2008/2009, Milovice, 28. 2. 2009

Šestý podnik šampionátu Amater Rallye Cup 2008/2009 se jel na naší oblíbené trati v Milovicích. Vyráželi jsme opět v sobotu brzo ráno, protože je ještě zima a ty opečený klobásky na grilu by nám večer před stanem nechutnaly.
Vzhledem k nepříznivému počasí jsme obuli seriové zimní gumy, což se nakonec ukázalo jako dobrá volba. Tady musím pochválit firmu Matador, protože jejich výrobek fungoval perfektně, skvěle se na nich brzdilo. Na horké sedadlo spolujezdce usedl po pauze v minulém závodě opět Pavel Kaňka alias Kaňour. Podle přezdívky je jasný, že v lesních pasážích máme výhodu, protože se v daném terénu velmi dobře orientuje:)
Harmonogram čítal 6 rychlostních zkoušek (jeden úsek, 6 průjezdů, celková délka cca 22km). Už od první rychlostní zkoušky bylo vidět, že budeme bojovat o přední umístění. Moje druhé a Chloubykovo třetí místo průběžně s půlvteřinovou ztrátou toho bylo důkazem. Až do třetí RZ jsem zkoušel zrychlovat, poté jsem řekl, že zbývající 3 RZ pojedu stejně rychle jako tu třetí. Nemělo cenu moc riskovat a popravdě - moc rezerv už tam nebylo a trať klouzala víc a víc, tím jak se vynášelo bláto z krajnice. Jakub se pohyboval v těsném závěsu a kvůli vyrovnanosti startovního pole skákal mezi třetím a pátým místem. Nakonec jen těsně podlehl a v konkurenci 33 jezdců ve třídě skončil s minimální ztrátou na pátém místě. Absolutně bez rozdílu tříd to znamenalo 20. místo. Mně se podařilo vyhrát 2 rychlostní zkoušky a časomíra ukazovala před poslední šestou RZ 7 vteřin náskok na nejbližšího soupeře. Taktika byla jasná - kritický místa projet v klidu a hlavně dojet do cíle. V poslední zatáčce mi to sklouzlo víc než jsem čekal a málem jsem musel couvat. Nakonec to ale vyšlo a podařilo se mi o 3,1 vteřiny zvítězit. V absolutním pořadí to znamenalo 13. místo.
V celkovém pořadí šampionátu jsem zvýšil svůj náskok a vedu třídu I o 26 bodů. Jakub se posunul z osmého na šesté místo a do konce sezony se chce poprat o 4. místo celkově.
Poděkování patří Kaňourovi, který se v podstatě celý den nezastavil a skoro ani nevylezl z auta. Díky taky Mírovi Ullmanovi, Růzhinovi a Vácovi za fotky, Kávovi za střih videa, IT Assistance ( www.itassistance.cz ), Tina Mělník ( www.rezani-plechu.cz ), Escape6 ( www.escape6.cz ), Pivnici V Podloubí, Kvalitka.cz ( www.kvalitka.cz ), Würth ( www.wuerth.cz ), Želví Doupě ( www.zelvi-doupe.cz ), Pampovi, Justinovi a těm co se přijeli podívat za podporu.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________

V. Amaterrallye 2008/2009, Dlouhá Lhota, 17. 1. 2009

Třetí lednovou sobotu se ve Dlouhé Lhotě u Příbrami odehrál pátý závod šampionátu Amater Rallye Cup 2008/2009. Trať byla krátká a namotaná na letištní ploše, která byla celá pokrytá ledem. Po seznamovacích jízdách jsem nechápal, jak na tomhle povrchu budeme závodit. První tři měřený průjezdy byly utrpením, všude jenom led a nic jinýho. Ale jako zkušenost to bylo dobrý, o tom žádná. Po pauze na oběd led trochu povolil a začalo se znatelně zrychlovat. Dokonce jsem i na dvou místech řadil za tři. Konečně se jelo celkem rychle a začalo mě to bavit. Chloubyk moc nadšenej nebyl, tak vozil kamarády na sedadle spolujezdce, aby taky poznali tvrdou řeholi soutěžního jezdce, kterej se trápí za volantem auta jedoucím setrvačností kam se mu zalíbí:) Jedním ze svezených byl i veleznámý flegmatik Mára. Záznam z interkomu by vypadal asi takhle: Mára (30 vteřin před startem): "Tady je teplo hele, to já nevěděl, já si asi sundám tu bundu..." Chloubyk: "Máro, nic nedělej, za chvilku startujeme." 5, 4, 3 vteřiny před startem, Chloubyk se pekelně soustředí, nervy na vlajce, motor v otáčkách... a Mára do toho: "Kolik to tak sežere za ten závod?" Máro mlč! Nic jinýho už nešlo říct. Další průběh rozhovoru už neznám, protože jsme se tlemili a radší přešli na jiný téma. Rychlostní zkoušky 6 a 7 byly asi nejlepší. Led pomalu tál a jízda měla konečně šťávu. Bál jsem se, že přijdu o umístění na bedně, tak jsem jel totální hůl. Na sedmičce se fifinka roztočila, šla mimo trať a motor zhasnul. I tak se mi podařilo tuhle RZ dokončit na třetím místě a znamenalo to i třetí místo ve třídě celkově. Po pěti závodech jsem první v šampionátu ve svojí kategorii s náskokem 11 bodů. Momentálně není jasný, kolik závodů bude ještě do konce sezony, ale předpokládám tak dva, maximálně 3. Takže podřídim všechno tomu, abych si první místo udržel. Chloubyk skončil na desátém místě, boduje se prvních jedenáct. Auto teď funguje bez problémů a snad mu to ještě nějakou dobu vydrží.

Další závod se jede 28. února na naší oblíbený trati v MILFovicích:)


IV. Amaterrallye 2008/2009, Milovice, 13. 12. 2009

Týden před závodama jsem pečlivě sledoval předpověď počasí, všude mě strašili, že napadne kilometr sněhu a já pomalu začínal hledat v inzerátech závodní tank. V pátek jsem se rozhodl, že stačí přezout fifinku na seriový zimáky Matador a hurá na závody. V sobotu ráno byla fakt zima, ale na trati nebylo ani stopy po sněhu. Zato byla mokrá a tak trochu zrádná. Ale o tom až později. Všechno bylo bez problémů, auto nastartovalo v pohodě - předtím nestartovalo, problém byl na klapce, ale v týdnu jsme to vyřešili seřízením - po administrativních přejímkách se ozval navigátor Kaňour, že mu zdechl korejskej chevrolet a že dorazí později. Naštěstí máme věrného fanouška Vácu, který s námi jezdí na všechny závody jako dvorní fotograf a opora týmu. I přes to, že nikdy rozpis nečetl,tak odvedl perfektní práci. První RZ jsem jel s respektem, ale rozhodně ne pomalu. Chtěl jsem se vyvarovat chyby z předchozích závodů, kdy jsem jel první vložku až moc opatrně a ztracený čas ve výsledku chyběl - prostě jsem jel svižně, ale hlavou. Byl z toho v porovnání s konkurencí dost rychlý čas bez sebemenší krizovky, takže strategie vyšla na jedničku. Rally se nevyhrává na první erzetě, to platí i v tý naší amatérský. Věděl jsem, kde mám ještě rezervy a tam jsem to na dalších dvou průjezdech "podržel". Časy se zlepšovaly a pořád bylo kde zrychlovat. Na RZ 4 jsem díky znalosti relativně krátké trati vyhodil zátěž v podobě spolujezdce a chtěl jsem jet co nejrychleji. Zhruba do půlky erzety se to dařilo skvěle, pak přišla pravá na plnej ceres a ostrá brzda do levýho vracáku. Jenže silnice tam malinko přimrzla a fifinka na brzdu nereagovala. Zatočit do vracáku už nešlo, tak jsem to srovnal, abych nešel ven bokem a zastavil se čumákem o strom. Naštěstí už z téměř nulový rychlosti,takže je auto jenom poškrábaný. Trochu se mi z toho zapotil anus a poslední dvě RZ jsem jel na jistotu, zhruba o 5 vteřin pomaleji, než by bylo možný. Jde přece o to si zajezdit a né lítat vrtulí po špitálech. Díky týhle vycházce do lesa jsem skončil na třetím místě ve třídě. Vyhrál Míla Balatka s našlápnutou Škodou Kilo, která letí jako kámen, druhý byl Miloš Kendík s v podstatě stejným nářadím jako mám já. Ale na to kilo bych nestačil, ani kdybych byl vylízanej. Fakt povedená práce. V celkovym pořadí šampionátu jsem se propadl o jeden bod na druhý místo za Miloše Kendíka. Ten mi ale prozradil, že další závod asi nepojede kvůli pracovním povinnostem, tak bude boj o celkové prvenstí o něco lehčí. Ale i tak to bude peklo, už teď jsem na nervy:) Chloubyk jel taky dost ostře, na první RZ ho ale zdržel soupeř startující před nim a on, jak byl naštvanej, nepožádal o opakovanou jízdu. Závod dokončil po pěkný bitvě s časem na devátym místě, jeho pořadí v šampionátu nevim, protože na webu amaterrallye.cz ještě nejsou pověšený výsledky. Ale jak řikal ředitel závodu - kdo dojel na takhle náročný trati do cíle, tak vlastně vyhrál. Co se týče zábavy, tak si myslim, že to bylo nejlepší svezení, jaký jsme letos absolvovali. Díky pořadatelům, dělají to fakt dobře. Poděkování patří taky společnostem IT Assistance ( www.itassistance.cz ), Tina Mělník ( www.rezani-plechu.cz ), Escape 6 ( www.escape6.cz ), Logic ( www.logic.cz ), Pekař Autosport, Pivnici v Podloubí, kavárně Želví doupě ( www.zelvi-doupe.cz ), Raistovi ( www.raist.cz ), Růzhinovi, Justinovi, Pampovi, Vácovi za navigování a pomoc v servisu a dalším lidem, kteří nás přijeli v tý zimě podpořit. Další závod se jede 17. ledna v Dlouhé Lhotě u Přibrami, kde jsme sice ještě nikdy nebyli, ale o to je to pro nás větší výzva.

Hezký nový rok vám všem!



III. Amaterrallye 2008/2009, Milovice, 18. 10. 2008

O uplynulém víkendu se konal třetí podnik šampionátu Amater Rallye pod názvem Rallye Pelikán Milovice. Náš tým odjížděl do Milovic v sobotu brzo ráno, od sedmi hodin už začínaly administrativní a technické přejímky. Start soutěže samotné byl o něco opožděn, protože se v areálu nacházelo přes tisíc "vojáků" s kuličkovkama a hráli si na válku v Iráku. Copak že si hrajou, to nám nevadí, ale oni si hráli i na trati rychlostní zkoušky... To že přejedu vojáka, čert to vem, ale jestli budou v zatáčce vysypaný antiperle a já bych po nich sklouznul a udělal si z Felicie rohlík o strom, to se mi fakt nechtělo:) Problém se naštěstí vyřešil a mohlo se začít závodit. Tentokrát jsem se rozhodl vzít do auta i navigátora, kterým se stal Pavel Kaňka. Už v seznamovacích jízdách jsme si připravili rozpis a poté ho postupně upravovali. Auto se po drobných opravách před závodem zdálo být taky v pořádku, ale v závodě tomu bylo naopak. Jakubovi prskalo a ztrácelo výkon, nakonec byl rád, že se vůbec dostal do cíle. Ze závodů si ale bohužel neodvezl ani jeden bod, ikdyž po slibném začátku to vypadalo hodně nadějně a oba jsme mohli společně bojovat o stupně vítězů. Mně se naštěstí problémy vyhnuly - a to bych řekl, že jsem měl velký štěstí - takže jsem se mohl soustředit jen na svou jízdu. Navigátor četl výborně, na jízdě to bylo znát, ale hned v první rychlostní zkoušce jsme dojeli před námi startující Lancii Delta HF Integrale! To je auto, který má asi tisíckrát větší výkon a navíc je to 4x4. Trochu nás zdržel, ale i tohle je rally. Další RZty jsme postupně zrychlovali, což vyvrcholilo na RZ číslo 4, ve které jsme byli nejrychlejší ve třídě a 10. absolutně. Poprvé jsme měli obuté závodní pneumatiky a na autě to bylo hodně znát - hlavně při brzdění. Nakonec, po hodně vyrovnaném boji se nám povedlo dokončit soutěž na 2. místě ve třídě se ztrátou 4,9 vteřiny na prvního a na 12. místě absolutně. Připomínám, že ve třídě "I" startovalo 26 posádek, celkově ve všech třídách jich bylo 67.

Tímto výsledkem jsem se posunul na průběžné první místo ve třídě "I" a dvoubodový náskok slibuje do zbývajících 2 závodů hodně zajímavý souboj o celkové vítězství. Jakub si kvůli problémům s autem nepřipsal ani jeden bod a propadl se na průběžné šesté místo.

Na závěr bychom chtěli poděkovat Kaňourovi za skvěle odvedenou práci při navigování, malýmu Vácovi za fotky, pomoc a podporu, společnostem Tina Mělník ( www.rezani-plechu.cz ), IT Assistance ( www.itassistance.cz ), Escape6 ( www.escape6.cz ), Péťovi Navrátilovi a jeho pivnici V Podloubí, Kubovi Růzhovi, Pampovi, Želvě a jejímu doupěti ( www.zelvi-doupe.cz ), Ráďovi Duchačovi za servis a půjčení podvalníku, Rushovi z logic.cz, Raistovi z raist.cz, vlčákům od vlka a apačům od apače:) Bez těchto lidí by to nešlo! Děkujeme.

Ještě připomínám, že v sobotu 1. 11. 2008 jedeme v rámci šampionátu Rally Sliperry ostrý trénink v Sosnové u České Lípy. Bude zde možnost svézt se na sedadle spolujezdce na velmi atraktivní trati s přemostěním. Kdo má zájem se svézt, nechť mi napíše a přihlásí se. Ještě jsou nějaká místa volná.



II. Amaterrallye 2008/2009, Milovice, 30. 8. 2008

Poslední srpnovou sobotu se ve vojenském prostoru v Milovicích konal druhý podnik šampionátu Amater Rallye. Na místo jsme vyrazili v pátek odpoledne, abychom stihli postavit zázemí a hlavně opéct nějaké to hodné zviřátko na grilu.

Ráno nás po přejímkách a seznamovacích jízdách čekal start. Trať měřila necelých 5km a bylo naplánováno 6 měřených průjezdů. Povrch byl různorodý - hladký asfalt, beton, rozbitý asfalt a také šotolina. Nejprve jsem tvrdil, že to auto tady určitě rozflákám, ale Ivan - kamarád a mechanik v jedné osobě - mě ujistil v tom, že mám závodní auto, se kterym se letí pořád plnej díra nedíra, nárazník nenárazník, může se s tim v pohodě skákat a že tuning sraz se tam koná v jiném termínu. První dvě rychlostní zkoušky jsem tomu moc nevěřil, hlavně ta první byla z mé strany hodně opatrná. Potom jsem si ale řekl, že kromě závodního auta a zdraví nemám vlastně co ztratit a už jsem na to tlačil o poznání více. Po čtyřech odjetých zkouškách jsem figuroval na pátém místě ve skupině se ztrátou 12 vteřin na třetí místo. Doufal jsem, že při trošce toho štěstíčka, kterýmu musíme chodit naproti, se mi povede tuhle ztrátu vymazat. Po poslední zkoušce jsem nevěřil vlastním očím - o 4 desetiny vteřiny to vyšlo a byla z toho 3. pozice ve skupině a 13. absolutně! Na startu bylo celkem 72 posádek, z toho 24 v naší skupině, takže s výsledkem jsem určitě spokojený. Chloubyck taky zajel perfektně, bylo z toho 5. místo ve skupině a 15. absolutně. V průběžném pořadí šampionátu figuruji na 2. místě se ziskem 27 bodů, Chloubyck je se ziskem 12 bodů na místě pátém.

Trať byla oproti Bělé pod Bezdězem mnohem náročnější, byla technická a zároveň měla pár dost rychlých úseků. To se podepsalo také na velké úmrtnosti techniky. Já musím zaklepat, Felinka to přežila bez jediného škrábance. Akorát je zralá na výměnu brzd a pneumatik. Nejvíc nás ale mrzel incident, který se stal našemu kamarádovi Ivanovi Zynedyne Zidénovi, který na závody přivezl svou novou Lancii Deltu HF Turbo a ona mu v polovině závodu shořela. Snad dá brzo svého ohnivého draka do pořádku, aby mohl zase předvádět co tohle auto umí.

Na závěr bych chtěl poděkovat všem, kteří se přijeli na závody podívat za pomoc a podporu, Ivanovi za půjčení doprovodného auta a za roli mechanika, Vlastovi taky za roli mechanika, Ráďovi za půjčení podvalu a Růzhinovi za fotky. Poděkování patří také sponzorům, jmenovitě firmám IT Assistance, Tina Mělník, Red Design, Escape 6, Želví Doupě, pivnici V Podloubí, Raistovi a Rushovi. Díky!

Další podnik Amater Rallye 2008 se jede 18. 10. 2008 opět v Milovicích. Pokud stihneme dodělat brzdy, tak se již tuto neděli zůčastníme Rally Sliperry v Bělé pod Bezdězem, kterou budeme brát jako ostrý test.



I. Amaterrallye 2008/2009, Bělá pod Bezdězem, 29. 6. 2008

V neděli 29. června se v Bělé pod Bezdězem uskutečnil první závod AMATER RALLYE Cup 2008/2009. Jedná se o závody, ve kterých můžou kromě závodních speciálů startovat také seriová auta. Startovní pole je rozděleno do šesti kategorií podle obsahu motoru. Výhodou také je to, že s jedním vozem mohou startovat 2 jezdci, což výrazně snižuje náklady a náš ITASSI Rally Team toho hned využil. A hlavně - proč se nesvézt, když to jde, že?
Do místa konání jsme vyrazili už v sobotu odpoledne, po zabrání místa v servisní zóně, posledním doladění detailů na závodním autě a administrativní přejímce proběhla večeře v blízkém kempu a kolem půlnoci se šlo spát. Ráno byla na programu technická přejímka a 2 tréninkové jízdy za safety carem. Jednou jel Jakub, jednou já. V 10 hodin odstartoval závod, postavena byla 1 krátká rychlostní zkouška o délce necelých dvou kilometrů, kterou každý postupně projel celkem šestkrát. Jezdci startovali v půlminutových intervalech, na startu jich bylo celkem 80.
Naše auto patří do první, nejslabší kategorie, tedy s obsahem motoru do 1600ccm a jednou poháněnou nápravou. Hned v první rychlostní zkoušce se mi podařilo zajet skvělý 17. čas absolutně, 2. ve třídě a dokonce jsem v celkovém pořadí figuroval i před některými vozy s pohonem 4x4, jako například Subaru Impreza, nebo Mitsubishi Colt EVO Roberta Bezoušky. Měl jsem ze sebe trochu strach, přeci jen první rychlostka v životě a hned tak rychle:-).
Chloubyck začal opatrněji, i tak zajel perfektní 39. čas absolutně a 7. ve třídě. V dalších RZ-tách postupně zrychloval, zajel tři sedmé, jeden šestý a jeden pátý čas ve třídě, v soutěži obsadil výborné 7. místo a 30. příčka mu patřila absolutně bez rozdílu tříd. Byl to také jeho první start a navíc jel s mým autem a já bych mu ublížil, kdyby on ublížil jemu:-).
Na druhé RZ-etě jsem přehnal nájezd do jedné ze zatáček a při výjezdu z ní se dostal půlkou auta mimo trať. Naštěstí to auto zvládlo a mohl jsem pokračovat. Znamenalo to ale mírný propad startovní listinou. Na dalších testech jsem už jel bez zbytečných chyb a poslední dvě zkoušky zkusil "naplno". I tak tam byly rezervy, opravdu to auto nechci znicit hned na prvni soutezi. Celkem se mi podařilo zajet dva čtvrté a čtyři druhé časy ve třídě, když vítězství v poslední rychlostní zkoušce mi uteklo pouze o půl vteřiny. Povedlo se mi při svém prvním závodě s autem vybojovat druhé místo v první skupině a dvacáté absolutně. Je to pro mě velký úspěch, který jsem nečekal, prvenství mi uteklo o pouhých 6,4 vteřiny. Je to obrovská motivace do dalších závodů.

Na závěr bych chtěl poděkovat všem sponzorům, bez kterých by nešlo plnit si svůj sen, jmenovitě firmě IT Assistance (www.itassistance.cz), Tina Mělník (www.rezani-plechu.cz), Pivnici v Podloubí, kavárně Želví doupě (www.zelvi-doupe.cz), Petrovi Pokornému a firmě Escape6 (www.escape6.cz). Díky patří také všem fanouškům, kteří nás přijeli podpořit k trati a hlavně Radimovi Steinovi za bezchybnou a užitečnou pomoc v servisní zóně."

Další závody, tentokrát dvoudenní, nás čekají 30. - 31. 8. 2008 v Milovicích. Budeme se snažit posbírat další zkušenosti, přeci jen závody na motokárách jsou trochu o něčem jiném, a pokud to bude jen trochu možné, přivezeme další poháry.




Clicky Web Analytics